Pe un proiect, din senin, clientul a cerut să punem pe pauză toată partea de promovare.
Reclame, copy, email marketing, social media – absolut tot.
Motivul dat a fost că vor să reconfigureze produsul pe care voiau să-l vândă – ceea ce, personal, nu mi se pare un motiv foarte bun.
Dacă îți vezi businessul ca ceva long-term, nu păstrezi comunicarea cu audiența ta doar când ai ceva de vândut. Ci până când ai ceva de vândut, îți creezi o comunitate, construiești o relație cu omul, mai crești lista de emailuri, mai faci un teasing pe ce urmează să lansezi etc.
Profiți măcar de canalele gratuite, sau cu costuri mai mici.
Dar nu despre decizii proaste e acest email.
Ci despre ce faci atunci când un client îți cere să puneți pe pauză colaborarea, din diverse motive.
Din punctul meu de vedere, ca freelancer… de cele mai multe ori, nu e ok să accepți asta.
Practic îți blochezi timpul pentru un antreprenor care s-ar putea să nu se mai întoarcă.
Sau mai rău, revine spontan către tine, când deja ai luat alte proiecte ca să acoperi golul financiar lăsat și, dacă accepți să reluați colaborarea, nu-ți mai vezi capul de muncă.
Am trecut prin asta.
Acum ceva timp am luat 2 proiecte, care inițial spuneau că au nevoie lunar de un copywriter. Dar când am început colaborările, clienții puneau pe pauză câteva luni și apoi se întorceau din senin – tocmai în perioadele aglomerate ca luna ianuarie, sau ultimul trimestru din an.
Uneori chiar și cu 2-3 zile înainte de Crăciun 🤷
Dacă pui pe pauză colaborarea din cauza deciziilor slab gândite în business, atunci ar fi o decizie de business foarte proastă din partea mea să-mi blochez timpul, să refuz alte proiecte și să te iau înapoi după o perioadă pe care nimeni nu o poate aproxima.
Plus că nu vreau să recompensez și să încurajez bad behaviour din partea unui client, când există antreprenori care văd marketingul ca pe ceva important.
Nu ca pe o mașinuță de jucărie, care merge și se oprește când apeși butonul on și off.
Dacă clientul pune acum pauză, sunt destul de mari șansele să o mai facă.
Există o singură excepție care aș accepta să pun pe pauză un proiect, fără să mă gândesc de 2 ori.
În cazul în care a intervenit ceva personal, probleme de sănătate, sau alte lucruri pe care nimeni nu le poate controla — atunci da, e de înțeles.
Însă, până acum, o singură dată am avut situația asta.
În restul cazurilor, au fost de vină deciziile luate în afacere.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc