Calitate vs volum de leaduri

Săptămâna asta am lucrat cu un client la un funnel, ca să-și promoveze serviciile.  

 

Cu ceva timp înainte, testasem niște emailuri care au mers bine cu lista existentă. Iar acum voiam să le automatizez, să vedem cum performează și cu persoane noi. 

 

Am făcut partea tehnică, am ales ce emailuri includ și apoi l-am întrebat pe client: 

 

”Ce link vrei să punem, direct către website sau formular?” 

 

”Pune către website. Vreau să fie o etapă în plus de calificare, ca să vină leaduri mai bune.” 

 

Deci răspunsul ăsta m-a uns pe suflet, a fost muzică pentru urechile mele. 

 

Mai ales că, de 2 ani de când lucrăm împreună, a trecut prin perioada ”vreau cât mai multe leaduri”, fără să țină cont neapărat de calitatea lor. 

 

După ce s-a ars echipa cu mai multe contacte problematice, care făceau oamenii de la vânzări să fugă cât îi țin picioarele, a renunțat la practica asta. 

 

Și calitatea a devenit mai importantă decât numărul de oameni care-i contactează.  

 

E simplu să atragi cât mai mulți oameni posibili. Și în unele cazuri e ok să faci asta, dacă vinzi produse pe care oricine le folosește și te adresezi unui public general. 

 

Dar dacă oferi servicii în care lucrezi direct cu publicul (cum e în cazul copywriterilor sau alți prestatori de servicii), tind să cred că ai prefera 3 leaduri bune cu care să colaborezi, decât să ții 50 de call-uri cu oameni ce nici măcar nu știu ce vinzi 😅  

 

De asta, când vine vorba de a doua variantă, prefer să complic puțin procesul.  

 

Până să intre pe formularul de contact, vreau să mă asigur că e conștient de problema sa.  

 

Îi arăt diferite soluții pe care le poate testa pe cont propriu dacă vrea. Îi arăt dovezi, explic clar ce oferă afacerea.  

 

Și, când e pregătit, are linkul către site să citească pagina de prezentare, care abia apoi duce spre formularul de contact. 

 

E puțin mai complicat decât să promovezi direct printr-o reclamă un formular de contact. Dar dacă leadurile sunt puțiiiin mai calificate și nu pierzi timpul cu persoane ce n-au o treabă cu ce oferi tu, merită efortul. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *