Una din locațiile mele preferate în care am fost fotograf în America era la un traseu de tiroliană.
În acea locație, pe lângă pozele pe care le făceau oamenii pe tiroliană, ei primeau și o cască cu un GoPro, ca să filmeze traseul.
Iar dacă voiau filmulețul, îl puteau cumpăra ulterior.
Dintre toate locurile în care am făcut poze, acolo am învățat cele mai multe lucruri despre vânzări.
Mai jos ai o parte din ele:
1. De fiecare dată când venea o familie să facă traseul, cel mai înalt primea casca cu GoPro.
Fiind mai înalt, reușea să prindă mai bine membrii familiei pe film.
Iar filmul ieșea mult mai bine decât dacă cel mai scund lua casca.
2. Dacă cel mai scund sau copiii voiau casca cu GoPro, eram pregătiți să dezbatem obiecția.
În majoritatea cazurilor, copiii voiau casca cu GoPro, crezând că e ceva jucărie.
Cel mai bun mod de a-i convinge să renunțe la idee era să le spunem că ei nu vor apărea în film dacă poartă casca.
Și bineînțeles că voiau să se vadă pe cameră 🙂
3. E mai eficient să-l lași pe client să încerce singur, decât să explici ceva de 10 ori.
Foarte rar sunt atenți oamenii când le explici ceva.
Cel care primea casca era instruit cum să folosească GoPro-ul*.
*Dacă nu ai mai folosit până acum, e foarte simplu.
Ai un singur buton deasupra camerei. Apeși o dată ca să filmeze. Apeși încă o dată ca să se oprească.
La început era frustrant, că explicam aceleiași persoane și de 4 ori cum să apeși un singur buton și nu reușea să înțeleagă 😅
Asta până când le-am arătat o dată cum se face. Apoi i-am lăsat pe ei să încerce, ca să mă asigur că au înțeles.
4. Oamenii nu cumpărau video-ul pentru că voiau să aibă traseul filmat. Îl cumpărau pentru amintiri.
Dacă ghidul pe traseu a făcut o treabă bună și au avut o experiență faină, atunci veneau cele mai multe vânzări la video.
Dacă ghidul n-avea chef de viață și făcea un traseu grăbit, se vedea asta în vânzări.
5. Verifică de mai multe ori produsul înainte să-l dai mai departe.
Cel mai nasol moment era când se aglomera și nu aveai timp să verifici căștile înainte să le dai oamenilor. Iar unii primeau căști stricate.
Fie nu erau comode, pentru că buretele interior era ciopârțit.
Fie suportul de GoPro era rupt și au pierdut camera pe traseu.
Fie GoPro-ul avea o problemă cu bateria și nu ținea o oră cât ar fi durat traseul.
De cele mai multe ori auzi sfatul ”lansează produsul și faci îmbunătățiri pe parcurs”.
Și așa e, prin feedback e mai ușor să îmbunătățești un produs. Dar măcar lucrurile elementare ar trebui să fie în regulă înainte să-l dai mai departe.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 83 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: căști stricate
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „căști stricate” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.