380 de emailuri scrise pentru un client + 4 lucruri învățate

Am un client pe copy la care am început să trimit zilnic emailuri din martie.  

 

Și din iunie am crescut la 2 emailuri/zi, pentru că am împărțit lista în 2 avatare.  

 

Asta înseamnă undeva la 380 de emailuri trimise până azi (fără să luăm în calcul și emailurile din automatizări, create separat). 

 

Deci pescuitul de idei în cazul acestui client e la ordinea zilei.  

 

Au fost momente în care mă holbam la laptop încercând să vin cu idei noi?  

 

Oh da, în special la început când nu mai scrisesem atât de multe emailuri despre un singur topic. 

 

Însă din alea 380 de emailuri scrise la acest client mi-am luat 4 lecții interesante: 

 

1. Când scrii emailuri zilnice pentru clienți, te ajută dacă te pasionează domeniul, sau ai un interes în acea nișă. 

 

Așa găsești mult mai ușor idei, chiar și când citești ceva pentru tine.  

 

Am pagini de cărți însemnate cu idei pe care le pot folosi în emailuri.  

 

Articole de blog citite și salvate ca sursă de idei. Emailuri de la senderi din domeniu.  

 

Chiar dacă fac și research activ, te ajută dacă îți place domeniul. Și pescuitul de idei nu mai este un task complicat. 

 

2. Nu forța un topic dacă vezi că nu merge. 

 

Cineva din echipa clientului tot voia să facem un anumit tip de emailuri ”să meargă la listă”.  

 

Doar că nu prea înțelege că nu funcționează așa 😅  

 

De fiecare dată când încercam abordarea aceea, emailurile de vânzare mergeau prost. Printre cele mai slabe cifre. 

 

Până la urmă a renunțat la idee și am rămas pe contentul și abordările care au engagement, lead-uri și vânzări.  

 

Așa cum nu poți să bagi pe gât cuiva o mâncare care nu-i place, nici la lista ta nu poți băga pe gât un tip de content pe care nu-l vor.  

 

3. Prefer să trimit ca newsletter un email, ca să văd cum merge, și apoi să-l pun în automatizare. 

 

Înainte cream emailuri speciale pentru automatizări.  

 

Ceea ce nu-i neapărat rău – în unele cazuri nu prea ai altă opțiune dacă vrei să faci o secvență de emailuri specifică. 

 

Dar acum prefer să văd reacțiile listei principale la câte un email nou. Iar dacă merge bine, apoi îl adaug în automatizări.  

 

4. Nu poți face zilnic emailuri la orice client. 

 

În cazul clientului meu, el mi-a lăsat mână liberă.  

 

Îmi mai trimite audio-uri cu idei despre care pot să scriu. Dar în rest să bazează pe încrederea construită într-un an de colaborare.  

 

Nu simte nevoia să controleze fiecare virgulă sau orice lucru mișcă pe partea de email.  

 

În schimb, am avut clienți la care nu aș fi putut face emailuri zilnic.  

 

Ar fi fost prea stresant și time-consuming să revin pe un document să văd ce virgulă sau cuvânt vrea modificat în fiecare zi.  

 

Deci nu aș oferi serviciul ăsta oricărui tip de client, pentru că nu ar fi sustenabil în timp pentru mine. 

 

That’s it for today. 

 

În cazul în care te gândești să oferi serviciul ăsta unui client, din toate cele 4 aș ține cont de prima și ultima cel mai mult. But it’s up to you. 

 

Iar dacă ai nevoie de ajutor cu ceva specific pe un proiect de copy la care lucrezi acum, poți aplica aici pentru consultanță personalizată:  

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta    

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 46 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: pescuit de idei 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”pescuit de idei” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *