Citeam dimineața asta un articol de pe Medium, în care autorul se lua de writers (nu contează dacă de content, copy, ghost, fiction) ce folosesc emojis.
Motivele?
Îi e greu să ia în serios persoane care adaugă ”fețe galbene în texte”. Îi distrag atenția de la mesaj. Și crede că doar adolescenții le folosesc.
So…
Dacă nu vreau să mă iei în serios, trebuie doar să adaug asta 🙂? Înseamnă că pot vorbi despre absolut orice topic disturbing, dar dacă adaug un emoji galben scade din seriozitate? 🤔
Autorul zicea că fețele galbene deranjează, dar astea roșii 😡 presupun că sunt ok.
Sau verzi 🤢
SAU sau, uite aici 💀. Ăsta e alb-negru ca textul și fundalul, clar nu deranjează.
Personal, nu înțeleg ce attention span are o persoană dacă un simplu emoji distrage atenția. Mai ales că acum le vezi aproape peste tot și te-ai cam obișnuit cu ele.
Cred că dacă adaugi 1-2 emojis here and there nu afectează textul. Atâta timp cât nu le abuzezi (lucru valabil pentru orice alte chestii existente online).
Am văzut cazuri în care un text are mai multe emoticoane decât cuvinte. În special la ads-uri.
Și eu făceam asta când mă ocupam de FB ads. Sunt vinovată de asta.
Puneam două emojis, câteva cuvinte, iar două emojis sau mai multe. Culmea, textele alea mergeau atunci, chiar dacă mă zgâriau pe retină.
N-am păstrat niciun text scris de pe vremea aceea, le-am șters din drive și din laptop. I am not proud of them at all. N-aș mai scrie așa ceva acum.
În schimb, dacă observ că clienții folosesc emojis în texte, adaug și eu în cele scrise de mine pentru ei. Nu înseamnă că am clienți cu minte de adolescent, și nici că nu ar trebui luați în serios. Ci vor să le folosească cu măsură.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc